söndag 23 augusti 2015

Hundarna

Vissa människor har hundar som hobby, men för mig är hundar ett sätt att leva. Jag andas, går och tänker hundar, ingen plats på jorden är bättre än när jag får sitta hos dem. Jag älskar att träna med dem, att känna hur de ger sitt allra yttersta för att göra mig till lags och i gengäld ger jag detsamma. Jag älskar att lägga mig i soffan och titta på film och en efter in lägger sig hundarna hos mig och gosar in sig.

Ingen har torkat lika många tårar. Ingen har delat lika många skratt. Ingen har delat så många hemligheter med mig. Ingen har gett mig den trygghet som endast hundarna kan ge mig. Kanske låter jag lite dramatisk nu, men om ni är som jag så förstår ni vad jag menar. Det här är ingen överdrift, det är ingenting jag skriver bara för att. Detta är den nakna sanningen. Jag litar inte på människor, människor kan alltid försvinna, hundar gör inte det. En hund kan jag lita på att de finns där, och alltid kommer att finnas där, vad som än händer.

Hundarna är ingen hobby. Hundarna är ett liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar